lakukan sesuatu yang baru setiap hari

Khamis 24 April 2008 – balik kerja. rehat ptg. sambil rehat aku klik klik nak cuba buat sesuatu yang baru (bagi aku ler). Nak buat slide – letak dlm blog. Bukannya apa, terasa nak belajar sesuatu yang baru.
Bingung juga mulanya. Maklumler aku ni bukannya ada asas ict. Cuma suka cuba sesuatu yang baru. Klik punya klik, ..kemudian ‘publish’. Ah, mudah rupanya. Aku senyum.

Dalam fikiranku, teringat kata-kata irfan khairi – jutawan internet.

kata irfan khairi, “cuba, jangan tak cuba”.

”cuba lakukan sesuatu yang baru setiap hari. Keluar dari comfort zone anda. Jangan takut kepada kegagalan oleh kerana itu adalah penyebab utama anda tidak maju ke hadapan”

Betul kata-kata irfan khairi tu.

Ya, aku akan terus lakukan sesuatu yang baru…walaupun tugas rutin, tapi cara & pendekatan yg. baru…yes! yes! (tanda semangat ler tu)

6 Responses to lakukan sesuatu yang baru setiap hari

  1. eida says:

    Tahniah! Sudah berjaya letak slide. Cantik gambar2 tu. Eida belum try letak lagi, mungkin suatu hari nanti🙂

  2. rashid says:

    timakasih eida… saya skrg sdg fikir apa nak buat esok..
    sesuatu yg baru hee…hee… ada cadangan?

  3. Eida says:

    Ha.. rasa2nya, elok buat photoshop pulak.. edit gambar cantik2.. yg popular skrg ni,
    tambah gilter.. bg nampak berkilat2.. mcm grafik dlm myspace komen🙂

  4. witty angel says:

    Ya, aku akan terus lakukan sesuatu yang baru…walaupun tugas rutin, tapi cara & pendekatan yg. baru…yes! yes! (tanda semangat ler tu) >>>nak semangat macam ni jugak boleh x?

  5. rashid says:

    hi witty, semangat tu dah ada pd kita cuma kita yg perlu kejutkan selalu. ia ada pd senyuman, gerak langkah, cara fikir, tutur bicara… tp abg tgk witty dah kuat smgt. hee..hee

  6. rashid says:

    aisey eida, photoshop?..ni yg saya nak tabik pd eida. dah fikir sesuatu yg lain. tp saya masih tak dpt nak bayangkan tang kilat kilat tu.. wbp ia satu usaha yg kreatif. slmt mencuba.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: