Langkahku penuh gagah

4 April 2008, Jam 4.00 petang.
Kucapai laptopku. Baca berita, baca blog.

Klik punya klik…
selongkar fail dan folders…

Terklik lak satu folder gambar.

rashid.jpg

Sapa tu? Aku ler tu.

Gambar tu mengenang kembali memori di UKM.
Aku semasa di UKM, Bangi. Sekitar tahun 1993/94.
Semasa menjadi ROTU (Pasukan latihan Pegawai Simpanan).

Aku masa itu…
Semangatku merah membara
Langkahku penuh gagah
Aku tak kenal kalah
Aku tak pernah putus asa
Aku sentiasa melangkah

Hari ini, masihkah aku di masa lalu?
Ya, aku harus bangkit semula.
Menggali semangat, mengatur langkah
Mensasar matlamat
Mengapai cita-cita
Memburu impian

Impianku???
Ya, aku akan pastikannya. InsyaAllah.

Allah s.w.t tidak akan menganiayai hambaNya yang berusaha.

Ungkapan ini pernah kupegang semasa aku di sekolah menengah lagi.
Kini ia kembali lagi….
Ya, ingatan semangat ini kembali lagi.
Alhamdulillah.

p/s – Kepada kawan-kawan ROTU UKM sesi 1991/92 – 1994/95.
Apa berita kalian semua? Lama tak jumpa.

Leave a comment